Hormonai po chemoterapijos

Pradėsiu nuo gerų naujienų:
  1. Po daugiau nei mėnesio atėjo viso kūno MRT atsakymas - jokių piktybinių pakitimų nepastebėta, nei kauluose, nei galvoje, nei kitur. JuHUUUU!!!! Sekantis tyrimas (echoskopija) bus tik rugsėjį.
  2. Pasidariau vėžio markerius CEA, CA15.3 (krūtų) ir P1NP (kaulų). Tas kaulų formavimo žymuo mane buvo nugasdinęs, nes kovą buvo gerokai aukščiau normos ir dar didėjo. Gera žinia - visi šiek tiek pakritę (nors pirmi du ir anksčiau buvo normos ribose), o tas kaulinis beveik 30 padalų nukrito. Vis tik čia po cheminio gydymo nesąmonės darosi organizme, užtat neverta taip labai į markerius reaguoti. Kaip man patarė viena seselė, P1NP rodo metastazes, kai būna šimtus kartų padidėjęs, o nedaug išauga nuo įvairiausių priežasčių - pavyzdžiui, gali reaguoti į sąnarių uždegimus, hormoninius pokyčius, kurie įtakoja kaulų tankį, ir pan.
Iš prastesnių žinių - pati sau padariau išvadą, kad pas mane hormonų disbalansas. Pirmiausia, niekaip po cheminio gydymo nesusinormalizuoja ciklas. Taksanai nuslopina kiaušidžių funkciją, ir kol jais gydžiausi, nuo liepos iki kovo buvau menopauzėje. Kovo vidury mėnesinės buvo grįžę, džiaugiausi be galo, bet nuo to laiko nei šis, nei tas (teplioja, bet daugiau nieko). Antra, svoris auga lyg nuo oro, nors aktyviai gyvenu ir sveikai maitinuosi. Per du pastaruosius mėnesius plius trys kg, nebeįtelpu į drabužius. Trečia, nesąmoninga savijauta lyg per PMS - pilvas kietas ir išpūstas, nuo veido riebalai varva, spuogais beria, ir visa nervinga, vėl prasidėjo nemiga (karščiai irgi nepadeda), nuotaikų kaita, kartais užeina lengva depresija, abejonės savimi. Mano psichika yra labai stipri, todėl manau, kad priežastys fiziologinės. Nutariau tirtis.

Daugiausiai rekomenduoti gydytojai:
  1. Gyd. Vildaitė Kardiolitoje, bet pas ją sunku pakliūti https://www.kardioli...nekologe/doct-5
  2. Gyd. Mečėjus Medicinos diagnostikos centre Grybo g, sako jaunesnis ir labiau progresyvus https://www.medcentr...diminas-med-dr/
  3. Gyd. Ališauskas irgi Grybo g, vyresnis labiau tradicinis gydytojas, bt taip pat labai rekomenduojamas https://www.medcentr...nas-doc-med-dr/
Greičiausiai pavyko užsirašyt pas docentą Ališauską, tad nuo jo ir pradėjau. Užsirašiau konsultacijai, pasidariau lytinių (hipofizės) hormonų tyrimus, o jų rezultatus man gydytojas kitą dieną išsamiai pakomentavo telefonu. Hormonų rezultatai:
  • LH (38) ir FSH (60) rodo kiaušidžių funkcijos nepakankamumą - kiaušidžių "išsekimą". Dar situacija ne tragiška, nes FSH prie tikros menopauzės būtų bent 100.
  • Prolaktinas norma (228).
  • Testosteronas žemiau normos (0.087). TEST darė, nes jo hipotezė buvo, kad pas mane per daug vyriškų hormonų, ir dėl to riebaluojasi veidas, beria spuogai. Nepasitvirtino. Tai reiškia, kad dėl kiaušidžių išsekimo negamina visų hormonų - nei vyriškų (androgenų), nei moteriškų (esgtrogeno, progesterono). Pagal jį, nieko labai baisaus, bet aš internete išskaičiau, kad dėl testosterono trūkumo net ir moterims būna bėdų - trūksta energijos, libido žemiau plintuso, ir pan. Apie moteriškų hormonų trūkumo implikacijas net nekalbu, neveltui estrogenas vadinamas jaunystės ir grožio hormonu. Pasiskaityti galima čia.
  • Estradiolis norma, bet pasak daktaro - vis tiek per žemas (156). 

Kas teikia vilties, tai kad gimdos gleivinė (endometriumas) ne per plona (9 mm), ir matyti daug nebrandžių folikulų (3-5mm). Funkcinių cistų, kurias matė MRT prieš mėnesį (10-20mm) jau nebemato. Tai rodo, kad veikla kiaušidėse vyksta, ir galimas atsistatymas po kažkurio laiko. Moteriškų hormonų kažkiek gaminasi, bet nepakankamai, kad įvyktų ovuliacija. Reikia laiko.

Klausiau, kodėl man PMS simptomai (svoris auga, riebalai, spuogai). Tai va, liūdnoji dalis. Moters riebalinis audinys yra endokrininis organas, kuriame vyksta hormonų sintezė. Jei trūksta estrogenų, organizmas kompensuoja augindamas riebalus, ypač ant pilvo. Todėl, nors nieko nevalgau, darau iškrovos dienas, daug vaikštau ir geriu daug vandens - o svoris auga kaip ant mielių, jau ne visus drabužius galiu užsidėti, pradėjau bobėti .. Teks dar dvigubai tiek stengtis, kad dar daugiau kg "neužaugtų".

Ką daryti - variantų nedaug. Pasak doc. Ališausko, hormonų pakaitinės terapijos su krūties onkologija jokiu būdu negalima, nei vaistais, nei augalais (yra augalinių estrogenų). Pasiūlė pagerti kekinės juodžolės (dar cimifuga, kekinė blakėžudė) šaknų, būna kapsulėmis pirkti https://tavosveikata...-ligoms-gydyti/. Ji veikia nervų sistemą, mažina simptomus. Rekomendavo - Klimadynon https://www.manovaistine.lt/klimadynon-2-8mg-tab-n90 . Gerti kartą vakare po kapsulę, paskui dukart (ryte ir vakare). Bet šita žolė kiaušidžių neatstato, tik pagerina šiek tiek savijautą. 

Skydliaukės hormonų tyrimą atsinešiau savo, trijų mėn. senumo - nieko daugiau ir nepakomentavo nei kiti gydytojai, nes skydliaukės hormonai pas mane visi normoje (tai kas kad skydliaukė "marga").

Bendras įspūdis - gydytojas labai malonus, paaiškina tikrai išsamiai, tik reikia turėti pasiruošus klausimų, nes ką paklausi - tą ir gausi. Gerai paaiškina kiaušidžių funkciją, ką kokie hormonai reiškia. Pozityvus, suteikia vilties. Kaina didelė. Konsultacija plius echoskopija plius hormonai - apie 200 eur. Bent jau hormonus ir gimdos/kiaušidžių echoskopijos foto verčiau atsinešti savo, iš poliklinikos, bus pigiau, bet kaip visada nepagalvojau.  Pas kitus tradicinius gydytojus jau nebeisiu, manau kad pasakytų maždaug tą patį. Nežinau tik dėl pakaitinės terapijos, ar tikrai jos negalima, jeigu mano vėžys buvo hormonams nejautrus.

Alternatyva - netradicinė medicina, galima eiti tirtis pas natūropatus. Aš buvau sausio mėn. pas endobiogenikę Jurgitą Šukevičienę (rašiau čia http://kaipdangus.bl...oveikiai.html).Kaina panaši - vien konsultacija 70 eur (bet skiria dvi valandas), plius kraujo tyrimas dar apie 60 eur. Ji apie hormonus ir sąsajas tarp atskirų sistemų (skydliaukė, hipofizė) daug paaiškina, bet kuo jos tyrimas ir išvados paremti -  o kas ten žino. Gydytis siūlo žolelių tinktūromis. Tuo metu man hormonai visai nerūpėjo, aš ėjau dėl bendros būklės. Žolių poveikio nepajaučiau, bet tik apie mėnesį pagėriau (dar apie 50 eur). Beje, gydytoja buvo prieš kiaušidžių funkcijos atstatymą, atseit geriau jau menopauzė nei rizika, kad estrogenai kažkaip vėl sukels sukels ligas.

Belieka tikėtis, kad hormonų pusiausvyra grįš. Nors karščio bangų man jau nebėra, bet nuolatos būti PMS būsenoje ir auginti kilogramus ant šonų - ne pats maloniausias dalykas. Gerai, kad nors kiek paaiškėjo, kas ir kodėl. Gersiu Klimadonyn ir nuo šiol valgysiu dar mažiau. Čia aprašo natūralias priemones, esant estrogenų stokai. O mano planas toks:

  • Rytais geriu tris stiklines vandens su šaukšteliu linų sėmenų aliejaus ir šaukšteliu obuolių sidro acto
  • Per dieną išgeriu dar du litrus vandens
  • Praeinu 10,000 žingsnių, kartą savaitėje einu į 15-20 km žygį
  • Du kartus savaitėje darysiu iškrovos dienas. Vasarą paprasta išsisukti su agurkų salotomis arba šaltibarščiais :) Gerai būtų nors vieną iš tų dienų gerti tik vandenį
  • Vakarais nevalgysiu, kad tarp valgymų susidarytų 12-16 val tarpas (intermittent fasting). Studijos įrodė intermittent fasting (nežinau kaip lietuviškai) naudą gydant nuo onkologinių ligų, plius taip krenta svoris ir persikrauna imuninė sistema. Gal kada atskirai parašysiu.
Palinkėsiu sau ištvermės. O taip norėčiau tortuko! :)




Comments

  1. intermittent fasting-protarpinis badavimas. Gal bus įdomu:
    https://news.usc.edu/103972/fasting-like-diet-turns-the-immune-system-against-cancer/
    Nors reklamuoja savo produktus, bet straipsniai įdomūs.Pasigooglinus pagal tyrėjo pavardę- yra daugiau, beje, nevalgyti ilgiau nei 12 val. nepataria."Pranašų" daug- svarbiausia atsirinkti,kiek sugebi ar turi žinių, pagal save.

    ReplyDelete
  2. Laba diena! Labai rekomenduoju pasidomėti Chris Wark (jis jau 15 metų sveikas po vėžio diagnozės) ir jo sukurta programa "Square One" - kaip tik šiuo metu (iki rugpj 24 d) galima nemokamai žiūrėti jo informacinius video ir, kas nori, su nuolaida įsigyti tą programą. Apima labai daug aspektų ligos gydymui bei prevencijai! Jo puslapis- www.chrisbeatcancer.com . Dar viena sėkminga kovotoja - Kris Carr, jos medžiaga ir patirtis irgi įspūdingi. PS Žaviuosi Jūsų stiprybe, optimizmu ir veiklumu bei linkiu visa ko geriausio ateityje!..

    ReplyDelete
  3. Sveiki Saule, Labai dėkoju už tokius išsamius pasakojimus. Labai naudingi.
    Paskutiniai Jūsų įrašai 2018 05, o kaip Jūsų sveikata dabar?

    ReplyDelete
  4. Ar jums skauda širdi? Nenusiminkite, tegul Dr.Ogala padeda jums susigražinti savo buvusiji “, jis iš tikruju yra tikras ir sažiningas meiles burtu ratukas, jis sugražino mano vyra. Aš esu Tracy Mattingly iš vieningos valstybes, aš labai džiaugiuosi, kad mano vyras grižo po to, kai paliko mane del kitos moters. Mano vyras turejo romana su bendradarbiu, ir aš taip myliu savo vyra, bet jis mane apgaudinejo su savo bendradarbiu, ir ši mergina, manau, mano vyrui naudojo raganas ar juodaja magija, kad jis manes nekestu ir tai buvo toks kritiškas ir neprašomas, aš verkiu visa diena ir nakti, kad Dievas atsiustu man pagalbininka, kuris gražintu mano vyra! Buvau tikrai nusiminusi ir man reikejo pagalbos, todel ieškojau pagalbos internete ir aptikau svetaine, kurioje buvo pasiulyta, kad dr. Ogala gali padeti greitai susigražinti buvusi vaikina. Taigi, pajutau, kad tureciau ji išbandyti. Aš susisiekiau su juo ir jis man pasake, ka man daryti, o aš tai padariau, tada jis man padare meiles burta. Po 16 valandu mano vyras tikrai man paskambino ir pasake, kad manes taip ilgisi, o Dieve! Aš buvau tokia laiminga, o šiandien aš vel džiaugiuosi savo vyru ir mes džiaugsmingai gyvename kartu, ir aš dekoju galingam burtu ratukui Dr.Ogala, jis yra toks galingas ir aš nusprendžiau pasidalinti savo istorija cia. jei esate cia ir jusu mylimasis jus atsisako, arba jei jusu vyras persikele pas kita moteri, daugiau neverkite, susisiekite su juo pagalbos dabar. Štai jo kontaktas. Siuskite el. laiška šiuo adresu: drogalad02 @ gmail. „com“ arba „Call / Whats-app“: +2347049668119.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ką vartoti po gydymo - didysis priešvėžinių papildų sąrašas

Mano pirmoji chemoterapija. Kuo gydo trigubai neigiamą krūties vėžį.

Reabilitacija ir kaip miegoti po krūties operacijos

Diagnostikos metodai ir jonizuojanti radiacija

Kaip aš stiprinu kraują

Mano priešvėžinė mityba

Metai po gydymo

Pusmetis po gydymo: šalutiniai poveikiai ir kaip rūpintis savimi

Gydymosi laikotarpis kaip galimybė tobulėti