Reabilitacija ir kaip miegoti po krūties operacijos

Trumpas įrašas apie atsigavimą po operacijos, kol visiškai neužmiršau. Mano operacija vyko prieš nepilnus du mėnesius, ir šiai dienai aš esu pilnai atgavusi judesių amplitudę, beveik visiškai nėra likę tinimo. Tam dirbu kiekvieną mielą dieną. Taigi, iš eilės.

Miegas po operacijos

Dalykas, apie kurį retai perspėja - kad miego įpročiai po operacijos kuriam laikui pasikeis. Pirma, siekiant išvengti limfedemos (limfos nutekėjimo sutrikimo, kai tinsta rankos), rankas reikia laikyti pakeltas, bent kelias dienas po operacijos. Tam palatoje duodami tokie odiniai trikampiai, ant kurių uždedamos rankos taip, kad jos būtų 45 laipsnių kampu aukščiau širdies. Namuose tenka žaisti su pagalvėmis. Antra, negali miegoti ant šono, kad neužspausti išoperuotų limfmazgių. Jei operacija didesnė kaip mano, nei ant vieno šono negali miegoti, nes skauda! Tenka gulėti tik ant nugaros, o tada po kurio laiko prasideda įvairūs nugaros ir kaklo skausmai.

Apibendrinant, geriau iš anksto apsirūpinti keliomis pagalvėmis. Aš mėnesį po operacijos miegojau net su šešiom:
  1. Dvi pagalvės po galva, ir viena (minkšta) po nugaros viršutine dalimi taip, kad sudarytų nuožulnų kampą, kaip pavaizduota dešinėje foto žemiau. Čia rekomendacijos iš Mayo klinikos (JAV). Svarbu, kad galva nebūtų per žemai (nes tinsta veidas), ir nebūtų užlaužtas kaklas, nes greitai paskaus.
  2. Viena pagalvė po keliais, kaip pavaizduota nuotraukoje kairėje. Tokiu būdu sumažėja įtampa nugaroje ir nugaros skausmai.
  3. Iš abiejų pusių po rankomis pasidėjau dar po pagalvę, kad rankos būtų kiek pakeltos, ir kad miegodama neatsigulčiau ant šono ir neužspausčiau ko nereikia. taigi, buvau pagalvėmis apsidėjusi iš visų pusių. Po savaitės-kitos, kai žaizdos buvo kiek apgiję, tai man leido šiek tiek sukiotis lovoje, atsiremiant į pagalves.
  4. Nereikia ir sakyti, lovoje kitas žmogus nebetilpo :) todėl vyras miegojo kitam kambary. Bet mano katinas visą laiką miegojo jo vietoje šalia manęs :)

Kada jauti kad jau gali verstis (žaizdos turi būti visiškai užgiję, tvarsčiai nuimti), galima bandyti gultis ant sveikojo šono, vėlgi pagalvių pagalba, kaip pavaizduota žemiau. Taip pradėjau verstis po dviejų su trupučiu savaičių. Kažkur po mėnesio jau papildomų pagalvių beveik nereikėjo, nors miegoti ant šono dar nebuvo labai patogu. Dabar, po dviejų mėnesių, miegu kaip noriu. Tačiau stengiuosi ant pagrindinės operuotos pusės (kur išimti limzmazgiai) gulėti mažiausiai.

Ambulatorinė reabilitacija

Reabilitacija realiai prasideda jau ligoninėje, priklausomai nuo savijautos ir kaip greitai išima drenus (gydytojas pasako kada galima). Aš pradėjau eiti į mankštas ketvirtą dieną po operacijos, bet tik į dvi nuėjau, nes septintą dieną jau išvažiavau namo. Pirmas kelias dienas buvu sunkoka eiti, buvau visa susilenkusi, apibintuota elastiniu bintu ir su keturiais drenais. Pirmą kartą darant mankštą ranką galėjau pakelti gal tik 45 laipsnių kampu max, ir bedarant mankštą galva apsisuko. Į savaitės galą jau buvau išsitiesusi, ir su kiekviena diena judesių amplitudė gerėjo.

Ligoninėje gavau instrukcijas kaip saugoti ranką nuo limfedemos, ir mankštos pratimų sąrašą. Tuos pratimus iki šiol darau KIEKVIENĄ DIENĄ, taip pat nusipirkau kamuoliuką ir lazdą iš www.teide.lt.

Taigi, ką reikia žinoti apie reabilitaciją:
  1. Reabilitacija reikia pasinaudoti per penkias dienas nuo išsirašymo iš ligoninės, kitaip ji prapuola. Todėl ją organizuoti ir tvarkyti popierius reikia jau ligoninėje.
  2. Reabilitaciją gali gauti du kartus - po operacijos ir po viso gydymo pabaigos (jei po operacijos darseka chemija ir švitinimas). Jei operacja yra po viso gydymo kaip man - tada reabilitacija tik kartą.
  3. Galima ambulatorinė reabilitacija (t.y. ten kur gydaisi) arba sanatorinė reabilitacija pagal patvirtintą sanatorijų sąrašą, kurios teikia reabilitacijos paslaugas pagal tavo ligą. Jei gerai atsimenu, dv pagrindinės sanatorijos setgant krūties vėžiu yra "Tulpė" Birštone ir "Eglė" Druskininkuose. Į ambulatorinę reabilitaciją važinėji kasdien, sanatorinėje viskas aišku - gauni ir pragyvenimą su maitinimu.
  4. Reikia gydančio chirurgo siuntimo reabilitacijai, bet ji skiriama pagal poreikį ir savijautą (gali ir neskirti). Sprendžia reabilitologė - NVI tai yra skyriaus vedėja Nomeda Vaitiekūnaitė. Jei tinsta, skauda, nepakeli rankos ir pan. - gauni 14 reabilitacijos dienų, kurias apmoka Teritorinės ligonių kasos. 
  5. Būna kuriozų, kai metų gale baigiasi TLK pinigai (visos gydymo įstaigos turi kvotas), ir reabilitaciją pradeda skirti labai nenorom. Liūdna, bet yra kaip yra.
Kadangi labai skundžiausi ir buvau po viso didžiulio gydymo, gavau 14 dienų reabilitacijos ir pasirinkimą tarp sanatorinės ir ambulatorinės reabilitacijos. Pasirinkau ambulatorinę, nes: a) dar dvi savaites po grįžimo namo vyko perrišimai ir kartais skysčio nutraukimai švirkštu, norėjau kad mane prižiūrėtų mano chirurgė, b) savijauta buvo gana silpna ir nenorėjau būti toli nuo namų tarp daug kitų ligonių, virusų ir infekcijų rizika, c) buvo arti Kūčios ir Kalėdos, norėjau būti su šeima. Taigi, beveik tris savaites (nes tik darbo dienomis) kiekvieną dieną pusdieniui vykau į Nacionalinį vėžio institutą šioms procedūroms:
  1. Kineziterapinė mankšta rankoms - su kamuoliais, treniruokliais ir lazdele. Kineziterapeutės kelios, visos fainos. Veiksmas vyksta rūsyje :) todėl apsirūpinti šiltesniais drabužiais ir kojinėmis (batus reikia nusiimti). Trunka pusvalandį.
  2. Sūkurinė vonelė rankoms. Vonelės prasideda tik antrą savaitę, t.y. jų mažai priklauso. Paskirtis kiek supratau išjudinti limfą rankose.
  3. Limfodrenažinis masažas pečiams, kaklui ir rankoms. Šitas labai svarbus tinimams mažinti. Man pakliuvo masažistė Regina - tikra profesionalė. Trunka pusvalandį. Labai patiko, ir mielai pakartočiau (skaičiau, kad NVI galima užsakyt mokamas paslaugas, kainos tikrai mažos).
  4. Relaksacija ir psichologės konsultacija. Relaksacijos vyksta irgi rūsyje, kur yra relaksacinis kabinetas. Kabinete penki minkšti foteliai ir tamsu, įjungia įrašą ir atsipalaidavęs klausai. Dviejų tipų relaksacijos - autogeninė treniruotė arba progresuojanti raumenų relaksacija. Man ši dalis patiko labiausiai. Taip pat priklausė psichologės konsultacija, psichologė labai maloni ir jauna. 
Svarbu visas šias procedūras susidėlioti laike taip, kad eitų viena po kitos. Mankštos ir vonelės vyksta kas pusvalandį, tad jas galima pritaikyti prie kitų procedūrų. Svarbiausia susitarti patogų laiką su masažuotoja, o relaksacijos vyksta tik tam tikromis dienomis tam tikru laiku. Idealiu atveju seka būtų: mankšta --> vonelė --> masažas --> relaksacija. Bet man taip sudėlioti nepavyko, tad kartais būdavo viskas atvirkščiai :)

Sanatorinė reabilitacija

Apie sanatorinę reabilitaciją mano žinios ribotos. Galiu pasidalinti tik įspūdžiais iš "Eglės" sanatorijos Druskininkuose. 

Ambulatorinę reabilitaciją NVI baigiau lygiai prieš Naujus Metus. Judesių amplitudė buvo ženkliai pagerėjusi, bet kai kurių pratimų dar nepadarydavau pilnai, ir buvo nedidelis tinimas virš rando (kur buvo šalinti limfmazgiai). Jis kartais pratrūkdavo per mažą skylutę rande iš išbėgdavo pora lašų skysčio. Chirurgė aiškino, kad taip pats pasišalina perteklinis skystis ir tai nieko baisaus. Vis tik jaučiau, kad reabilitacijos man buvo mažai. Taigi, gavau iš vyro dovanų savaitės gydymo programą "Eglės" sanatorijoje su mintim, kad tęsiu tokias pačias procedūras. Tuo pačiu su vyru Druskininkuose sutikome Naujus Metus. "Eglė" buvo pasirinkta, nes teikia reabilitacijos paslaugas po krūties susirgimų.

Kainos nepasakysiu, tačiau buvo parinkta "Gydymo programa mini" dviems žmonėms su maitinimu triskart per dieną. Kainas galima pasižiūrėti Eglės tinklapyje (beje, Eglėje+ kainos gerokai didesnės). Tik pastebėjau, kad su TLK kelialapiu dar reikalingos priemokos.

Taigi, kaip ten viskas vyko:
  • Atvykus reikėjo prisistatyti pas gydytoją, kuris ir paskyrė procedūras.
  • Su programa "mini" man priklausė trys procedūros per dieną (tiek pat ir vyrui). Perspėjau, kad ką tik po gydymo, atsivežiau išrašą, ir paprašiau tokių pat procedūrų. Finale gavau jų daug daugiau nei man priklausė, nes priskyrė labai daug relaksacijų, kartais ir iki šešių procedūrų per dieną :)
  • Gavau kineziterapinę mankštą kasdien. Labai panaši kaip NVI.
  • Taip pat gavau masažą, bet tik 15 min. Aš norėjau pusvalandžio kasdien, ir už tai turėjau primokėti. Palyginimui, NVI masažistė buvo daug geresnė, tiksliau masažas buvo labiau pritaikytas mano atvejui. Eglėje daugiau masažavo pečius ir nugarą. Žodžiu, iš to masažo mano tinimui daug naudos nebuvo, bet pečiai padėkojo :)
  • Toliau gavau net kelias relaksacines procedūras, tarp jų šaltalankio inhaliacijos, žolelių deguonies terapija, haloterapija (druskų kambarys), aromaterapija (kvėpavimas žolelėmis) ir binauralinė terapija. Iš visų binauralinė terapija labiausiai atitiko mano poreikius ir labiausiai priminė NVI relaksacijas. Jos esmė - tamsiame kambaryje atsiguli į minkštą fotelį, apsikloji pledu, užsidedi ausines ir klausai. Ten įrašytas psichologės balsas pasakoja istoriją, kurią turi įsivaizduoti - kaip vaikštai po sodą, relaksuoji, maudaisi gydančiame vandenyje ir net skraidai. Super, labai patiko. Išeini tikrai atsigavęs ir pailsėjęs. Čia yra Eglės relaksacijų filmukas.
  • Švediškas stalas triskart dienoje - gana įvairus. Bijojau gauti daug bulkos, bet nieko panašaus į ligoninės maistą. Daug skirtingų daržovių, salotų, įvairių garnyrų, skirtingų mėsos patiekalų. Į savaitės galą nusibodo, bet valgyti buvo ką.
  • Taip pat yra baseinas, pirtys, purvo vonios, visokios kitokios mankštos, kiekvieną vakarą koncertai ir pramogos. Veikti yra ką, atostogauja daug žmonių. Na, man visa tai mažiausiai rūpėjo. Šiek tiek pailsėjau, netgi pasivaikščiojau po miestą, ir dar daugiau atsigavau.
Apibendrinus abi patirtis - sanatorijoje žinoma daug geresnis poilsis ir išsamesnis paslaugų paketas, tačiau ambulatorinė reabilitacija man pasirodė labiau pritaikyta, ir šalia visada buvo patyrę gydytojai. Sanatorijoje profesionalios konsultacijos negavau, sunku pasakyti kaip būtų jei kokios komplikacijos. Bet pailsėjau tikrai gerai. Labai reikėjo tokio atitrūkimo po viso operacijos streso ir tąsymosi pirmyn-atgal į NVI.

Kas toliau

Kol kas užsiimu tyrimais, kaip rašiau čia. Kasdien darau mankštą rankoms, pratimus kojoms ir stengiuosi nueiti savo 7000-10000 žingsnių. Dešinę ranką, kur operuoti limfmazgiai, pasaugau, nes ji greičiau pavargsta, ir su ja negaliu kelti daiktų sunkesnių nei 2 kg. Šiek tiek pavargstu net rašydama. Taip pat visą gyvenimą negalėsiu irkluoti, nešti kuprinės ir daryti kitokių veiksmų, sukeliančių limfedemos riziką. Apie limfedemos proflaktiką ir pratimus vertinga pasiskaityti čia: http://www.onkocentras.lt/wp-content/uploads/2013/06/Apie-limfostaz%C4%99.pdf.

Toliau planuoju pradėti sportuoti, galbūt net pasitarti su sporto gydytoju kokie pratimai ir sporto rūšys man tinka. Noriu eiti į salę. Užsiimti joga. Išmokti padoriai plaukti. Sako plaukimas geriausiai padeda po tokių operacijų. O labiausiai laukiu, kada jau galėsiu keliauti lėktuvu. Tik reikės įsigyti kompresinę rankovę.

Youtube radau relaksacijų įrašus, kuriuos galima klausyti namie (tik fotelio tokio patogaus neturiu:)
Autogeninė treniruotė
Progresuojanti raumenų relaksacija
Gilaus atpalaidavimo įrašas
Atpalaiduojantis pasivaikščiojimas
Meditacija Ramybės oazė
Meditacija Gyvybės medis

Comments

  1. Už relaksacinius įrašus ačiū labai :)

    ReplyDelete
  2. Mano vardas Loana, aš esu iš Monako. Aš turiu vaikiną, su kuriuo susidraugavau, dvejus metus. Jis tiesiog pabudo vieną rytą ir pasakė, kad santykiai baigėsi. Aš buvau ašarose beveik 4 savaites. buvau tokia sumišusi ir suirzusi. Aš pasiunčiau seserį ir geriausią draugę Susan eiti jo maldauti, bet jis tvirtino, kad santykiai baigėsi, kad jis nuo manęs pavargo. Iki labai geros dienos, kai išgirdau apie dr. Ajayi, skaičiau jo svetainėje keletą liudijimų, todėl nusprendžiau pabandyti. Aš susisiekiau su juo ir jis man papasakojo dalykų, kuriuos reikia padaryti, kad jis galėtų ištarti burtą. Iš pradžių galvojau, ar turėčiau tai padaryti, ir apsisprendžiau pamėginti. Aš padariau tai, ką liepė dr. Ajayi rašybos rašytojas, tada ne vėliau kaip per 7 dienas iš niekur mano vaikinas, kuris mane paliko be priežasties, vieną vakarą atėjo į mano namus ir maldavo, kad mane grąžintų, jis net atėjo su savo brolis ir paprašė atleidimo .. Po tiek skausmo, kurį praėjau, mano vaikinas vis tiek grįžo ... esu toks laimingas ... dėkodamas dr. Ajayi, galite susisiekti su juo dėl bet kokio rašybos darbo. Tikiu, kad jis pamatys jus per jūsų RYŠIŲ problemas.

    Paštas: drajayi1990@gmail.com
    „Viber“ / „Whatsapp“: +2347084887094

    ReplyDelete
  3. Ar jums skauda širdi? Nenusiminkite, tegul Dr.Ogala padeda jums susigražinti savo buvusiji “, jis iš tikruju yra tikras ir sažiningas meiles burtu ratukas, jis sugražino mano vyra. Aš esu Tracy Mattingly iš vieningos valstybes, aš labai džiaugiuosi, kad mano vyras grižo po to, kai paliko mane del kitos moters. Mano vyras turejo romana su bendradarbiu, ir aš taip myliu savo vyra, bet jis mane apgaudinejo su savo bendradarbiu, ir ši mergina, manau, mano vyrui naudojo raganas ar juodaja magija, kad jis manes nekestu ir tai buvo toks kritiškas ir neprašomas, aš verkiu visa diena ir nakti, kad Dievas atsiustu man pagalbininka, kuris gražintu mano vyra! Buvau tikrai nusiminusi ir man reikejo pagalbos, todel ieškojau pagalbos internete ir aptikau svetaine, kurioje buvo pasiulyta, kad dr. Ogala gali padeti greitai susigražinti buvusi vaikina. Taigi, pajutau, kad tureciau ji išbandyti. Aš susisiekiau su juo ir jis man pasake, ka man daryti, o aš tai padariau, tada jis man padare meiles burta. Po 16 valandu mano vyras tikrai man paskambino ir pasake, kad manes taip ilgisi, o Dieve! Aš buvau tokia laiminga, o šiandien aš vel džiaugiuosi savo vyru ir mes džiaugsmingai gyvename kartu, ir aš dekoju galingam burtu ratukui Dr.Ogala, jis yra toks galingas ir aš nusprendžiau pasidalinti savo istorija cia. jei esate cia ir jusu mylimasis jus atsisako, arba jei jusu vyras persikele pas kita moteri, daugiau neverkite, susisiekite su juo pagalbos dabar. Štai jo kontaktas. Siuskite el. laiška šiuo adresu: drogalad02 @ gmail. „com“ arba „Call / Whats-app“: +2347049668119.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ką vartoti po gydymo - didysis priešvėžinių papildų sąrašas

Mano pirmoji chemoterapija. Kuo gydo trigubai neigiamą krūties vėžį.

Diagnostikos metodai ir jonizuojanti radiacija

Kaip aš stiprinu kraują

Mano priešvėžinė mityba

Metai po gydymo

Pusmetis po gydymo: šalutiniai poveikiai ir kaip rūpintis savimi

Gydymosi laikotarpis kaip galimybė tobulėti

Hormonai po chemoterapijos